Alltid bra erbjudanden varje vecka!

  • Du är här:
  • Hem
  • Reklamation och ångerrätt

Reklamation och ångerrätt

Reklamation vid felaktigheter och tidsfrist för reklamation vid dröjsmål.

Om det föreligger ett fel på varan ska köparen inom rimlig tid efter att hen har upptäckt detta, ge säljaren besked om att hen kommer att åberopa felet. Tidsfristen kan aldrig vara kortare än 2 månader från det att konsumenten upptäckte felet. Reklamation måste göras senast 2 år efter att konsumenten erhållit varan. Om varan eller delar av varan är avsedd att hålla betydligt längre är reklamationstiden 5 år.

Vid reklamation skicka oss ett mail (post@yarnmania.se) med bilder och ordernummer. Skicka inte defekta varor i retur!

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp enligt ångerrätten. Ångerrätten gäller för varor och för vissa tjänster. Du har 14 dagars ångerrätt från att du erhållit varan. Om du inte har mottagit ångerblankett tillsammans med orderbekräftelsen eller vid leverans av produkterna förlängs denna tidsfrist till 1 år. För att ångerrätten skall gälla måste varan returneras i samma mängd och skick som du fick den. Alla produkter ska skickas tillbaka inom rimlig tid. En eventuell returförsändelse betalas av dig. Du ansvarar för transporten tillbaka till oss. Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi har mottagit produkten från dig. Produkten skickas tillbaka till oss i originalförpackning tillsammans med ångerblankett. Ytterligare information om hur du tillämpar ångerrätten finns att läsa i ångerrättsformuläret här.

 

Copyright ® 2024 All rights reserved Levererad av frontsoftware.no