Alltid bra erbjudanden varje vecka!

  • Du är här:
  • Hem
  • FAQ - Vanliga frågor

FAQ - Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna - hittar du inte det du söker? Kontakta oss på kundservice så hjälper vi dig självklart med dina frågor.

Hur kommer jag i kontakt med kundtjänst?
Vi finns tillgängliga på mail och chatt. Chatten är öppen måndag - fredag mellan kl 09:00 - 14:00.
Vår e-postadress är: post@yarnamnia.se

Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?

Betala här och nu
Med Betala direkt genomför du din betalning på en gång. Pengarna dras 1-2 dagar efter att ordern behandlats. Du kan alltid se och hantera köpet i Klarna-appen.
Läs mer
Köp nu - betala senare!
Villkoren för Betala senare gäller när du väljer Betala senare för att köpa varor, biljetter eller tjänster.
Betala senare är en betalningsmetod som gör att du kan betala 30 dagar efter att varan har skickats eller efter att du har kommit åt tjänsten/det digitala innehållet. Vi anförtror insamling och återvinning av ditt köp till Klarna Bank AB (publ) ("Klarna"). Klarna skickar betalningsinformationen till dig i form av ett insättningskort så att du kan betala direkt till dem. Du hittar mer information och kontaktuppgifter på klarna.se.
Läs mer

Dela upp
Genom att dela upp din betalning kan du sprida ut dina kostnader i upp till 36 månader. Du kan skräddarsy din betalningsplan efter just dina behov. Det krävs ingen registrering eller kreditanmälan.
Läs mer

Andra Klarna länkar

Hur funkar det

Klarna kundservice (Tillgänglig 24/7 på chatt)

Jag kan inte beställa / jag får upp ett felmeddelande. Vad gör jag?
Ta en skärmdump och skicka till oss via e-post. Om det är ett felmeddelande du har fått, rekommenderar vi att du kontaktar oss via mail innan du försöker beställa igen. Då undviker vi dubbla beställningar ifall ordern redan är behandlad.

Hur vet jag om ordern har gått igenom?
Efter att en order har genomförts kommer ett automatiskt mail med en orderbekräftelse att skickas till dig (kolla i skräpposten om den inte visas i din inkorg). Om du fortfarande inte kan hitta din orderbekräftelse rekommenderar vi att du kontaktar oss via e-post så att vi kan kontrollera detta åt dig.

När får jag min order?
Vi har normalt en leveranstid på 2-5 dagar beroende på vart i landet paketet ska skickas. I vissa perioder när det råder extra stor efterfrågan hos oss eller hos transportbolaget bör man förvänta något längre leveranstid.
Klicka här för att komma till infosidan angående leveranstid och fraktalternativ.

Hur kan jag spåra min leverans?
När ett paket skickas från oss kommer ett automatiskt e-postmeddelande med en spårningslänk att skickas ut. Kolla i skräpposten om den inte visas i din inkorg, det händer att e-postmeddelandet hamnar där.

Jag beställde mönstret i pdf. Var hittar jag det?
Mönsterbeskrivningen skickas ut tillsammans med orderbekräftelsen som du får på mail strax efter att din order är lagd i webbutiken. "Öppna orderbekräftelsen och tryck på “ladda ner beskrivningen här”

Jag önskar byta/returnera varor. Hur gör jag?
Klicka här för att komma till vår infosida angående retur/byte.

När får jag tillbaka pengarna efter en retur?
Efter att vi har mottagit och behandlat din retur tar det upp till 5 vardagar innan pengarna är tillbaka på ditt konto. Om du har en obetald faktura som är kopplad till din order kommer du att få en uppdaterad faktura där de returnerade varorna är borttagna.

Jag har frågor om faktura/betalning?
Klicka här för att komma till vår sida gällande fakturafrågor.

Kan jag beställa via mail eller chatt?
Alla beställningar måste läggas in via webbsidan av kunden själv.

Kan man endast köpa mönster?
Stickmönster säljs endast tillsammans med stickpaket.

Kan jag beställa stickpaket fast med ett annat garn?
Det går tyvärr inte att ändra garn i paketen.

Innehållet i paketet stämmer inte överens med det jag beställde. Vad gör jag?
Kontakta kundservice på post@yarnamnia.se så hjälper vi dig.

Kan jag ändra eller avbeställa min order?
Vi kan inte lova att vi hinner göra ändringar även om du kontaktar oss. Efter att du har lagt en order är det i de flesta fall tyvärr inte möjligt att ändra eller avbeställa ordern eftersom vi plockar och skickar beställningar löpande.

Jag har lagt flera ordrar, kan de skickas i samma paket?
Tyvärr har vi inte möjlighet att slå ihop flera ordrar eftersom de är unika och plockas / packas / skickas vid slumpmässiga tidpunkter. Även om beställningarna läggs efter varandra så är de i olika delar av processen och vi har inte möjlighet att stoppa eller påverka plock-/packningsprocessen.

Hur beställer jag en specifik batch/färgning på nystan?
Vi kan inte garantera att vi har samma parti i lager som förra gången du handlade hos oss, men vi är självklart behjälpliga med att undersöka om det finns i lager så vitt vi har möjlighet. Kontakta kundservice på post@yarnmania.se för ytterligare information och rutiner för beställning av nystan från specifik batch.

Kan jag hämta mitt paket på ert lager?
Det går tyvärr inte att hämta paket eller returnera varor direkt på vårt lager.

Skickar ni till utlandet? Do you ship outside of Sweden?
Ja, just nu skickar vi till flera olika länder. I kassan ser du vilka länder vi skickar till.

Vad gör jag om jag vill reklamera en vara? Ska jag returnera den?
Om du får en eller flera varor som är skadade eller defekta ska du skicka en bild till oss på post@yarnmania.se KLICKA HÄR för mer information angående reklamationer.

Jag misstänker att mitt paket har kommit bort. Vad gör jag?
Kontakta vår kundservice på post@yarnmania.se så undersöker vi det närmare.

Kan jag låta paketet gå i retur utan att hämta ut det?
Nej, ej hämtade paket medför en extra kostnad på 400kr. Detta för att täcka våra utgifter kring outhämtade paket.

Jag har en fråga angående en specifik produkt.
I produkttexterna hittar du den mesta informationen om produkterna. Har du frågor utöver det är det bara att kontakta oss via mail eller telefon.

Kommer utsålda varor in på lager igen?
Kontakta kundservice på post@yarnmania.se för att få ett mer konkret svar kring de enskilda produkterna.

 

Copyright ® 2024 All rights reserved Levererad av frontsoftware.no